15.8.12

DESDE EL ESPACIO

Ik mag nog niet zelf autorijden, dus NASA brengt me ook in het weekend naar fitness. Met de dag voel ik me beter.Goed om terug te zijn. Mijn missie gaat nog even door met testen, revalidatie en nabesprekingen.Zo komen we morgen terug.Ik kom eraan. Nog een paar nachtjes slapen.Richting einde van de dag en einde van de missie.Eindelijk zomer beneden zie ik. Nederland om 6 over 7 vanavond.
Bel in druppel. Nog even spelen met gewichtloosheid.In deze Soyuz kom ik terug. Van 28.000 naar 0 km/uur. Middenstuk heeft hitteschild. Bol bovenop en deel met zonnepanelen verbanden.Nog een week te gaan. Testen of het ruimtepak luchtdicht is.De kabels voor het ruimtestraling experiment ALTEA gedragen zich als een wurgslang.Verjaardagsfeestje. Mijn beide Soyuz commandanten Oleg (TMA-3M) en Gennady (TMA-4) hebben hun verjaardag op dezelfde dag.Door het achterraam.
Het blijft mooi die BahamasGespikkeld regenwoud. De monding van de Amazone.Golden planetLarge Magellanic Cloud - a star cluster beside our galaxyVideocall with international colleagues. Few weeks under water near Florida for space mission trainingGisteren werken aan de kleppen van het koelingssysteem van de Europese Columbus module.
MauritaniëSpooky clouds over the Andes mountains Speciale wolken boven het Andes gebergte Bakboord uitzichtElke nacht passage zijn er vele bliksemflitsen te zien. Deze boven West-Afrika.Bizarre lichteffecten in lens en raam bij zonsopkomst.
La galería de André Kuipers en Flickr.

El astronauta holandés André Kuipers es mi idolo. Tiene su flickr desde donde compartió cada momento (increible y bello) de su vuelta por el espacio. Acá las fotos.



2 comentarios:

Comentarios